György- Mózes Enikő
Mentálhigiénés és gyermekpszichológiai konzulens
György-Mózes Enikő vagyok, mentálhigiénés és gyermekpszichológiai konzulens. Jogi és pénzügyi területen szerzett tanulmányaimat követően több mint 15 éves kereskedelemben eltöltött vezető pozícióm alatt számtalan emberrel, ezáltal sok problémával is találkoztam, melyek arra sarkalltak, hogy segíteni akarjak. Mindig intuitív és támogató személyiségű voltam, ám szakirányú végzettség hiányában nem tudtam a maximumot nyújtani. Ez inspirált arra, hogy elvégeztem a mentálhigiénés és gyermekpszichológiai konzulens illetve a gyermek és felnőtt életvezetési tanácsadó államilag elismert képzéseit, hogy a szakmai tudás birtokában tudjam támogatni a hozzánk érkező családokat. Benedek Elek oldalági leszármazottjaként a mese állandó szerepet játszott az életemben, így a segítő szakmában is nagy hasznát veszem. Kompetenciámat folyamatosan bővítem, jelenleg Coach tanulmányaimat folytatom, mely az intuitív coaching mellett tartalmaz logoterápia, sématerápia, tranzakcióanalízis valamint integrált pszichológia modulokat is. Sikerrel alkalmazok személyiségfejlesztő, érzelmi intelligencia és kommunikációs készség fejlesztő eszközöket. Mindemellett művészi beállítottságomnak köszönhetően az alkotás, festés – rajzolás is része az életemnek. Lassan 3 éve segítek általános iskolásoknak heti rendszerességgel az önkifejezésben az irányított festésen keresztül
Németh Kinga
gyógypedagógus
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karán 2005-ben gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár és szomatopedagógia szakos terapeuta végzettséget szereztem. A korai fejlesztés területén dolgozom 19 éve gyógypedagógusként.
Főbb tevékenységem a megkésett, eltérő fejlődésmenetű csecsemők, kisgyermekek komplex korai gyógypedagógiai fejlesztése, állapotfelmérése. Kiemelten fontosnak tartom a fejlődési elmaradások korai felismerését, észlelését, hogy az egyénre szabott fejlesztések megkezdésével segíteni tudjuk az optimális fejlődés elérését. Szakmai tevékenységem során számos továbbképzésen, tanfolyamon, szakmai napon nyílt lehetőségem részt venni, illetve különböző képzéseken oktatóként közreműködni, így mélyítve mind elméleti, mind módszertani, gyakorlati ismereteimet.
Papp Mária
gyógypedagógus
2000-ben kezdtem tanulmányimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karán. 2005-ben gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár és szomatopedagógia szakos terapeuta végzettséget szereztem. 2004 óta foglalkozok a legfiatalabb korosztállyal, terápiás és diagnosztikai területen. Az évek során számos továbbképzésen vettem részt módszertani eszköztáram bővítése céljából. Fontos számomra a nyugodt, biztonságot adó, támogató közeg megteremtése, a gyermekek optimális és harmonikus fejlődésének elősegítése.
Pelle Zsuzsanna
gyógypedagógus
2005-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolán, tanulásban akadályozottak tanára és szomatopedagógia terapeuta szakon. A pályám első éveiben tanulásban akadályozott gyerekekkel és súlyosan-halmozottan fogyatékos gyerekekkel és fiatalokkal foglalkoztam. Dolgoztam utazó gyógypedagógusként is, így betekintést nyerhettem a sérült gyermekek és családjuk mindennapi nehézségeibe is. Az elmúlt 10 évben a korai fejlesztés területén szereztem tapasztalatot, ahol újszülöttkortól az óvodai, esetenként az iskolai nevelés megkezdéséig van lehetőségem a gyerekek fejlődését megsegíteni.
Szívügyem a legkisebb korosztály, ezért indultam el a kora gyermekkori lelki
egészség problémáinak feltárása és kezelése felé és kezdtem el az integrált szülő-csecsemő konzulens képzést. A legfontosabbnak az egyénre szabott, lehető legkorábban megkezdett, komplex gyógypedagógiai fejlesztést gondolom, amelyet mozgásba ágyazottan, játékos formában valósítok meg.
Kalmár Enikő
gyógypedagógus
2023-ban végeztem a Miskolci Egyetem Gyógypedagógiai Karán, tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányon.
Fontos számomra tudásom bővítése, így jelenleg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karának végzős logopédia szakos hallgatója vagyok.
Az újonnan elsajátított módszerek és technikák alkalmazása megjelennek foglalkozásaimon. Munkám során lehetőségem van kipróbálni magamat mozgásfejlesztés, korai fejlesztés és szakértői bizottsági tevékenység területén is. Óráimat a gyermekek aktuális igényeinek és képességeinek megfelelően alakítom ki, hogy sikerélményekkel gazdagodva távozhassanak a hozzám érkező gyermekek és szüleik.
Siklósi Melinda
gyógypedagógus-TSMT terapeuta
Siklósi Melinda vagyok, három fiú édesanyja, Úri község lakója, és gyógypedagógus. Értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógusként dolgozom, ahol nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy a gyerekek egyéni igényeire és fejlődési sajátosságaira szabott, támogató környezetet biztosítsak. Az évek során számos képzést végeztem el, amelyek lehetőséget adnak, hogy a gyermekek fejlesztését holisztikus és sokszínű módszerekkel támogassam. Számomra fontos, hogy a gyerekek tanulását és fejlődését különféle, innovatív eszközökkel segítsem, így többféle végzettséggel is rendelkezem. Képzett gyerekjóga-oktató vagyok a Jógakaland program keretében, ami különösen hasznos az érzelmi és fizikai fejlődés előmozdításában. A Sindelar és GOH-GMP módszerekkel a fejlesztésben nyújtok támogatást, míg a TSMT (Tervezett Szenzomotoros Tréning) terápiával a mozgásfejlődésre fókuszálok. Munkámban különösen közel állnak hozzám az állatasszisztált terápiák, hiszen ezek a módszerek mélyebb kapcsolódási lehetőséget nyújtanak, és elősegítik a gyerekek érzelmi fejlődését. Mindennapi célom, hogy a rám bízott gyerekek biztonságos, szeretetteljes környezetben fejlődjenek, és hogy személyre szabott módszerekkel támogassam őket a mindennapi kihívásaikban.
Gyarmati Krisztina
szakpszichológus
Az ELTE Pszichológia Karán 2006-ban végeztem tanácsadó szakpszichológus szakon. Több intézményben dolgoztam, mint: Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatnál, óvoda és
iskolapszichológusként több Általános Iskolában és Óvodában. Az elmúlt 5 évben Pedagógiai Szakszolgálati munka keretében 2- 18 éves korú gyerekek és kamaszok egyéni és csoportos foglalkozások keretében tartottam pszichológiai foglalkozásokat, diagnosztikai felméréseket, szülőkonzultációt. Elsősorban szorongásos, szomatikus tünetek, testvérféltékenység, válás okozta problémák, beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség területén szereztem tapasztalatot. Az évek alatt több módszerspecifikus képzést elvégeztem, szocio-emocionális terápiát, tranzakcióanalizis, integratív gyerekterápiát, NLP-t, állatasszisztált terápiát. Munkám során törekszem kisgyerekkortól a megfelelő énhatárok, önismeret, önértékelés, érzelemszabályozás megtanítására, egészsége lelki fejlődés érdekében egyénre szabott módszerekkel elérni a pozitív változást.
Németh Márton
okleveles pszichológus
Németh Márton vagyok, 2023-ban szereztem diplomámat az ELTE-n, fejlődés- és klinikai gyermekpszichológia szakirányon. Az egyetemi évek alatt elsősorban a kognitív idegtudomány iránti érdeklődésem volt meghatározó, és kutatási asszisztensként dolgoztam az ELTE egyik laborjában, ahol nem-tudatos tanulással kapcsolatos kísérleteket vezettem gyermekek és egyetemi hallgatók bevonásával.
A szakmai gyakorlatomat a Bethesda Gyermekkórházban töltöttem, amely során kamaszok
számára tartott szorongásoldó kognitív viselkedésterápiás csoportoknál segédkeztem. Jelenleg egy pedagógiai szakszolgálatnál dolgozom, ahol képességfelmérő szakértői vizsgálatokat vezetek, valamint nevelési tanácsadást és egyéni, csoportos foglalkozásokat tartok. Az egyéni foglalkozások és tanácsadás során főként az óvodás korosztállyal és szüleikkel dolgozom együtt, segítve őket pszichés problémák kezelésében és nevelési kihívások megoldásában. Csoportos foglalkozások keretében pszichológus kollégáimmal szorongásoldó és szociális készségfejlesztő csoportokat vezetünk.
Tudásom folyamatos fejlesztésére nagy figyelmet fordítok, jelenleg neurofeedback tréning
terapeuta képzésen veszek részt (Magyar Analitikus Neurofeedback Társaság), emellett egy komplex integratív gyermekterapeuta továbbképzést is végzek (Magyar Komplex Integratív Pszichoterápiás Egyesület).
Fehér Anna Réka
gyógytornász
Diplomámat 2017-ben szereztem a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar gyógytornász szakirányán. Ezután 2020-ig Németországban dolgoztam egy magánpraxisban és ezalatt szakmai tudásomat tanfolyamokkal, konferenciákkal folyamatosan bővítettem. 2020 óta több budapesti gyermekkórházban dolgoztam és dolgozom jelenleg is, valamint a Budapesti Korai Fejlesztő Központban végzem a gyermekek mozgásfejlesztését.
Fontos számomra a felnőttek terápiája során a komplex szemléletmód és az, hogy pácienseimet bevonva a saját gyógyulási folyamataikba, együttes erővel találjuk meg a leghatékonyabb segítséget számukra. Elengedhetetlennek gondolom, hogy a hozzám érkezők értsék a panaszaik mögött rejlő okot, jó testtudatra tegyenek szert és a segítségemmel megtanulják azt, hogy mit tehetnek ők a hétköznapokban a saját egészségük megőrzéséért. Mindemellett munkámban nagy hangsúlyt fektetek arra is, hogy a legkorszerűbb vizsgálatokkal és módszerekkel dolgozzak, ezért évente több továbbképzésen, tanfolyamon veszek részt.
A csecsemő és gyermek kezelések mindig játékosan zajlanak és fontos számomra a bizalmi légkör kialakítása. A foglalkozások során tanácsokkal, tippekkel látom el a szülőket, hogyan tudják ottohon Ők is játékosan fejleszteni gyermekeiket. Meggyőződésem, hogy ebben a korai időszakban nem lehet különválasztani a különböző fejlődési területeket és csak az egyikre vagy másikra fókuszálni, ezért multidiszciplináris szemlélettel, szükség esetén több szakember bevonásával igyekszem a legjobb ellátást biztosítani a hozzám fordulóknak.
Gábor Fanni
gyógytornász
Gábor Fanni vagyok, gyógytornász-fizioterapeuta. Diplomámat a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán szereztem, a tanulmányaim befejezését követően pedig egy országos ellátó gyermekgyógyászati klinikán helyezkedtem el. Szakmai fejlődésem érdekében aktívan bővítem a tudásomat posztgraduális képzéseken, jelenleg a Semmelweis Egyetem mesterszakos hallgatója vagyok neurorehabilitáció területén.
Életem során megfigyeltem, hogy minden ember egyedi és különleges. Éppen ezért számomra a legfontosabb terápiás szempont, hogy minden esetben az egyéni szükségletekre, képességekre és erősségekre összpontosítsunk.
A gyermekekre holisztikus szemmel tekintek; ellátásuk során törekszem a teljes testi, lelki, szellemi és szociális egységükben létezni. Gyógytornájukat játékosan, kreatívan szeretem megközelíteni, hisz a játék és a vidámság mélyíti a pozitív élményeket, növeli a belső motivációt és segít kialakítani a bizalmi kapcsolatot.
Szeretem a gyógytornát egy olyan terápiás folyamatnak látni, amelyben a páciensek fokozatosan és folyamatosan haladnak előre, a fejlődés által pedig visszanyerik mozgásukban és az életükben való önállóságukat, önbizalmukat.
Szentgróti Dániel
sakk oktató
A sakkozás az egész életemben velem volt. Ugyan mindig is csak hobbiként űztem, nagyon sok barátot sikerült szereznem azzal, hogy egymással játszottunk. Táborokban, nyaranta, egy különleges élmény volt, hogy összekötött minket a játék szeretete. Oktatni már több éve oktatok, a sakktanítás lehetősége pedig körülbelül 2 éve talált meg. A gyerekekkel addig is jól kijöttem, a játékot is szeretem, így egyértelmű volt, hogy ez működhet. És valóban ez lett: ahogy egyre jobban beletanultam, úgy nőtt meg a szeretetem a sakktanítás iránt is. Sokat foglalkozom azzal, hogy minél több fajta és minél változatosabb és érdekesebb módszerekkel taníthassak, így a lehető legtöbb gyerek érdeklődését megfogva. A legfontosabbnak azt tartom, hogy szeressék meg a sakkozást és szívesen foglalkozzanak vele otthon is, csupán azért, mert érdekli őket és szeretik.
Holmik Fanni
konduktor- tanító
Tanulmányaimat a Semmelweis Egyetem Pető András karán végeztem 2021-ben, konduktor- tanító specializáción. Gyakorlatot legfőképpen iskolai csoportokban szereztem, ahol 6-15 éves gyerekek értelmi-és mozgásfejlesztését, anyanyelvi, zenei és vizuális nevelését gyakorolhattam, kiváló szakmai felügyelet mellett, továbbá megismerkedhettem a korai, óvodáskori és felnőtt fejlesztéssel is. Tanulmányi éveim alatt önkénteskedtem nyári komplex mozgásfejlesztő táborban, ahol ép gyermekek fejlesztésében is tapasztalatra tettem szert, illetve egy mozgássérült alapítványnál érzékenyítő programokban voltam koordinátor. Az utolsó egyetemi évem alatt részt vettem egy gyakorlatban, ahol olyan robottechnológiai eszközökkel dolgozhattam, amelyek a modern intenzív neurorehabilitációban döntő szerepet játszanak. Diplomám megszerzése után a Semmelweis Egyetem Pető András Gyakorló Általános Iskolájában helyezkedtem el, ahol 6-12 éves gyermekek oktatásával, fejlesztésével foglalkoztam. Fontosnak tartom tudásom folyamatos bővítését. Tanulmányaim kiegészítéseként elvégeztem Kulcsár Mihályné komplex mozgásterápia továbbképzését, valamint a kinesiotape és az FDM (Fascia Disztorziós Modell) terápiás módszert. Munkám során a legfontosabbnak azt tartom, hogy egy olyan nyugodt közeget teremtsek meg, ahol a gyermek jó élményeket szerezve, játékos feladatokon keresztül kapja meg a számára legmegfelelőbb fejlesztést.
Szabó Flóra
gyógypedagógus – logopédus
A diplomámat a győri Széchenyi István Egyetemen szereztem meg 2017-ben, mint
gyógypedagógus – logopédus. 2023 óta a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat munkatársa
vagyok, ahol főképp korai fejlesztéssel foglalkozom. Korábban óvodás és iskolás gyermekek ellátásában is szereztem már tapasztalatot logopédiai és gyógypedagógiai területen egyaránt: dolgoztam utazó logopédusként óvodákban, voltam sajátos nevelési igényű gyermekek osztálytanítója. Hiszem, hogy sokan vagyunk sokfélék. Ennek fényében igyekszem a terápiákat sokszínűen összeállítani, a gyermekek sajátosságaihoz igazítva, minden esetben a komplexitásra törekedve. Céljaim közt szerepel, hogy a munkám során a gyermekfókuszú fejlesztések mellett a szülők edukációjára és megsegítésére is hangsúlyt fektessek. Az évek alatt több módszerspecifikus képzést elvégeztem, jelenleg DSZIT terapeuta tanfolyamon veszek részt.